Åpningstider  Mandag til fredag kl. 09:00-15:00

Telefon 75 19 70 46
E-post  tildelingskontoret@hemnes.kommune.no

Tildelingskontoret svarer på spørsmål, gir veiledning, tar imot og behandler søknader om helse- og omsorgstjenester. Kartlegging og utredning foretas i samråd med søker, med utgangspunkt i å oppnå størst mulig selvstendighet i eget liv.

Tildelingskontoret er koordinerende enhet for voksne over 18 år, og skal ved behov for helse- og omsorgstjenester

  • gi innbyggerne et henvendelsessted for råd, veiledning og søknad om helse- og omsorgstjenester
  • ta utgangspunkt i søkers egne ressurser
  • sikre innbyggerne lik tilgang på tjenester, uavhengig av hvor i kommunen de bor
  • sikre tverrfaglig og helhetlig vurdering av den enkelte søkers hjelpebehov
  • sikre koordinerte tjenester
  • sikre at brukerne får helhetlige, fleksible og forutsigbare tjenester

Tildelingskontoret behandler søknad om:

  • Avlastning
  • Brukerstyrt personlig assistanse (BPA)
  • Dagrehabilitering
  • Helsehjelp i hjemmet (hjemesykepleie)
  • Hverdagsrehabilitering
  • Individuell plan
  • Institusjon – langtids- og korttidsopphold
  • Middagslevering
  • Omsorgsbolig
  • Omsorgsbolig med heldøgns omsorgstjenester
  • Omsorgslønn
  • Praktisk bistand og opplæring (hjemmehjelp)
  • Psykisk helsehjelp i hjemmet
  • Støttekontakt
  • Transporttjeneste for funksjonshemmede (drosjekort)
  • Trygghetsalarm