Hopp til toppmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden

Søk helse- og omsorgstjenester

 Hva må du gjøre før du søker?

  • Du må ha tilgang til ID-porten (BankID, BankID på mobil, Buypass eller Commfides)
  • Om verge eller pårørende logger seg inn med ID- porten må fullmakt legges ved som PDF eller bildefil. 

Slik søker du

Beskriv hva du trenger hjelp til, så vurderer vi hvilken tjeneste som passer best for deg. Avhengig av informasjon i søknad, vil saksbehandler kunne ta kontakt med deg for videre saksgang. Det er den som trenger hjelp, eventuelt verge eller pårørende med fullmakt som digitalt signerer søknaden. Du kan få hjelp av helsepersonell eller andre til å fylle ut søknaden. 

Hva skjer videre?

  • Søknader behandles fortløpende.
  • Du vil motta bekreftelse på innsendt søknad.
  • Svar på søknad kommer innen 4 uker. Hvis vi ikke klarer å svare på søknaden innen 4 uker, vil vi kontakte deg for å fortelle hvor lang behandlingstiden vil bli.
  • For å forsikre oss om at du får det tilbudet som passer best for deg, kommer vi vanligvis på hjemmebesøk.  Avtale om hjemmebesøk gjør vi direkte med deg, eller den du har gitt fullmakt til.
  • Du kan få innvilget en eller flere helse- og omsorgstjenester. Når du søker helse- og omsorgstjenester er det tildelingskontoret i kommunen som behandler søknaden.