Hemnes kommune varslet i 2019 om oppstart av revisjon av kommunens arealdel. På daværende tidspunkt skulle delplanene for Hemnesberget, Finneidfjord, Bjerka, Korgen, og Bleikvasslia ikke innlemmes i ny arealdel. Etter ny vurdering er det likevel bestemt at disse delplanene skal bli en del av den nye, oppdaterte arealdelen. Hemnes kommune ønsker å se kommuneplanene i sammenheng og vil dermed innen kort tid varsle oppstart av revisjon av kommuneplanens samfunnsdel.

Når ny arealdel blir vedtatt vil derfor både gjeldene arealdel og de gjeldende kommunedelplanene for de overnevnte tettstedene opphøre.

Det åpnes dermed for innspill angående kommunedelplanene for Hemnesberget, Finneidfjord, Bjerka, Bleikvasslia og Korgen.

Det vil avholdes folkemøter på tettstedene i november/desember. Egne arbeidsgrupper/møter med næringer/særinteresser vil også bli avholdt innen kort tid.

Alle tidligere innkomne innspill blir behandlet i videre planprosess. Nye innspill til kommuneplanens arealdel kan sendes til kommunen skriftlig. Benytt gjerne innspillskjema som vedlagt. Frist for å komme med innspill er 16. desember 2022.

Har du spørsmål? Ta kontakt med saksbehandler på e-post karl-johan.lenningsvik@hemnes.kommune.no eller telefon 41452254.

INNSPILLSSKJEMA PDF document ODT document