I løpet av fire fine septemberdager fikk åtte journalister fra Frankrike, England, Tyskland, Nederland, Sverige og Danmark en smakebit av hva vår vakre kommune har å by på.
Invitasjonen var sendt ut av Innovasjon Norge, og Rabothytta og Okstindan var trekkplasteret.

Helt siden februar i år har Hemnes kommune planlagt pressetur i samarbeid med Innovasjon Norge, NordNorsk Reiseliv og Helgeland Reiseliv. Fra 3. til 7. september gikk den av stabelen!
Bakgrunnen for at Hemnes fikk tildelt denne presseturen er at overnattingsaktørene Korgen Camping og Stekvasselv Gård, samt kommunen via arbeidet med Okstindan natur- og kulturpark, deltar i noe som heter «Vandrekampanjen» hos Innovasjon Norge. Denne kampanjen gir blant annet synlighet på VisitNorway-portalene i flere land, og noen av aktørene velges ut til å få besøk av internasjonal presse. Rabothytta og Okstindan er nytt og spennende for vandremarkedene i Europa, og derfor ble vårt område valgt denne gangen.

Sammen med de åtte journalistene deltok prosjektleder Knut Hansvold fra NordNorsk Reiseliv på hele turen. Monica Kristensen og Torbjørn Tråslett fra Helgeland Reiseliv, samt bygdeutvikler Marit Valla, var med som kjentmenn på deler av turen.

Bilder og mer info om turen finner du på Avisa Hemnes

Følgende journalister deltok:
Bjørn Nehrhoff - Trekking Magasin - Tyskland
Jean-Marc Porte - Trek Mag & Grands Reportages - Frankrike
Erika Willnes – Utemagasinet - Sverige
Gitte Holtze - Berlingske Tidende - Danmark
Signe Ravn-Højgaard – Spejdersport - Danmark
Christina Bølling - Alt for Damerne - Danmark
Rosemary Elizabeth Fuller - Adventure Travel - England
Carmen Beeker - www.manify.nl - Nederland

Hemnes kommune ønsker å rette en stor takk til alle som stilte opp og gjorde dette til en vellykket pressetur!