ja-vi-logo.png

På 17.mai har alle tettstedene sine egne arrangement som har lange tradisjoner. Disse tradisjonene er det ønskelig å videreføre på vanlig måte. Fellesfeiringen av 200-årsjubileet for hele kommunen skal derfor være et eget arrangement som avslutter feiringa av dagen.

Arrangementet vil foregå i Korgen med oppstart kl. 17.00 og avslutning kl.19.00. Oppstart blir ved Korgen Vertshus hvor hele kommunen samles til et felles borgertog fra Vertshuset til Svartebukta. Dette håper vi skal bli et tog kommunen aldri har sett maken til og alle våre fremragende musikkorps vil delta i toget og lede oss musikalsk. Alle i Hemnes kommune oppfordres til å stille i toget.

I Svartebukta vil det avholdes et festarrangement fra den nye flotte utescenen. Det er bestilt finvær til dagen så det er virkelig duket for en flott opplevelse. Hvis værlovnaden mot formodning ikke skulle overholdes finnes det en plan for det.

Jubileumssangen laget spesielt til 200-årsjubileet, «Det går et festtog gjennom landet», vil synges som allsang under arrangementet. Teksten til denne blir trykt i avisa. På nettsiden til Avisa Hemnes og på kommunens hjemmeside blir det lagt en link til sangen slik at alle kan høre den.

Kvelden avsluttes med gratis festkake med drikke til alle, samt en liten leken overraskelse.

Vi ønsker alle hjertelig velkommen og håper vi kan samle kommunen til en fantastisk feiring av 200-årsjubileet for en av de største og viktigste hendelsene i vår historie.