mono_sideskiller.png

Hemnes kommune har i dag fredag 27.01. gjennomført overtakelsesbefaring av den nye skolepaviljongen ved Korgen sentralskole. Tilstede på befaringen var representanter fra enhet teknisk, enhet skole og leverandør av paviljong.

Bygget er etter befaringen godkjent til skolebruk, med betingelsene om at leverandøren har fått godkjent midlertidig brukstillatelse, og at det foreligger brannvernerklæring fra leverandørens branntekniske konsulent. Dette skal leveres senest Mandag 30.01.17.

Kommunen ser viktigheten av å ta lokalene i bruk så fort som mulig.
Containere med skoleutstyr har etter brannen vært lagret i Mo industripark. Ved hjelp av innleid bærehjelp fra Hemnes Janitsjar er målet å få dette plassert i skolelokalene i løpet av lørdag 28.01.

Mandag 30.01 må alle elevene ved Korgen ungdomsskole jobbe med skoleoppgaver hjemme. Lærerne frigjøres dermed til å få de siste detaljene i paviljongen på plass.

Hvis alt går etter planen er elevene inne i sine nye lokaler tirsdag 31.01 klokken 08.30

mono_sideskiller.png